Opis produktu

Modułowe rozdzielacze SMX A/O są podstawą progresywnych systemów powietrzno – olejowych, zostały zaprojektowane w celu zmniejszenia ilości zużywanego oleju przy jednoczesnym wzroście efektywności.

Budowa rozdzielaczy SMX A/O jest oparta na tej samej zasadzie co budowa zwykłych rozdzielaczy SMX.

Specjalnie zaprojektowane elementy pozwalają na tworzenie mieszanki powietrzno-olejowej lub w razie potrzeby podawanie samego oleju.

Obszary stosowania smarowania powietrzno – olejowego:

  •  Smarowanie elementów o dużych prędkościach obrotowych, które wymagają niedużych ilości środka smarnego oraz utrzymywania stałej warstwy pomiędzy ruchomymi elementami.
  • Smarowanie części maszyn pracujących w wysokich temperaturach, gdzie olej jest wysuszany lub spalany.
  • Natryskowe smarowanie łańcuchów i przekładni.
  •  Smarowanie elementów wymagających utrzymania cienkiej warstwy oleju na całej powierzchni.
  •  Smarowanie łożysk przy jednoczesnej ochronie przed zanieczyszczeniem, przenikaniem wody lub innych szkodliwych substancji. (Strumień powietrza tworzy niewielkie nadciśnienie w smarowanym elemencie zapobiegając zanieczyszczeniu.)
  •  Smarowanie elementów wymagających smarowania natryskowego

Zalety systemu powietrzno -olejowego

  •  MODUŁOWA BUDOWA pozwala na dopasowanie rozdzielaczy w zależności od potrzeb
  • KOMPATYBILNOŚĆ ze standardowymi progresywnymi systemami Dropsy pozwalająca na przekształcenie rozdzielaczy w już istniejących systemach.
  • EKONOMICZNOŚĆ zużycia środka smarnego. Do punktu smarowania podawana jest dokładnie odmierzona dawka oleju.
  • LEPKOŚĆ ŚRODKA SMARNEGO. Możliwe jest stosowanie każdego oleju o lepkości od 15 do 1000 cSt w temperaturze cieczy roboczej między 0°C i 80°C. Najlepiej sprawdzają się oleje o lepkości od 32 do 320 cSt w temperaturze 40°C
  • CHŁODZENIE SMAROWANYCH ELEMENTÓW Smarowanie mieszaniną olejowo – powietrzną oprócz właściwości smarowania zapewnia chłodzenie smarowanych elementów.
  • OCHRONA PRZED ZANIECZYSZCZENIEM. Strumień powietrza tworzy niewielkie nadciśnienie w smarowanych elementach zapobiegając zanieczyszczeniu.
  • PRZYJAZNY DLA ŚRODOWISKA System powietrzno – olejowy nie wytwarza mgły olejowej, a zatem nie powoduje zamglenia.

Specyfikacja techniczna:

  • Dwa oddzielne wejścia: powietrze, olej
  • Lepkość oleju: 15÷1000 cSt
  • Temperatura pracy: 0÷80°C
1375217238.48