System 01
System 01 dedykowany jest dla małych aplikacji maszynowych (małe obrabiarki, maszyny do obróbki drewna, maszyny drukarskie. itp.)
Jednoliniowe układy smarowania są często wykorzystane w przemysłach spożywczym, drukarskim, maszynowym, samochodowym, drzewnym i tekstylnym. Stosuje się je m.in. przy takich procesach jak smarowanie łożysk, panewek czy ślizgów i łańcuchów. Analizy dotyczące rodzajów układów centralnego smarowania wykorzystywanych w polskich firmach mówią, że układy jednoliniowe są stosowane w połowie badanych przedsiębiorstw. Popularność tego typu układów wynika m.in. z faktu, że mają prostą, modułową budowę, a ich obsługa nie jest skomplikowana. Istnieje również możliwość ustawienia ilości smaru dozowanego do łożyska.
Dodatkowo dostępność na rynku wielu typów układów pozwala dopasować je do indywidualnych wymagań. Proponujemy Państwu zakup różnych systemów układów jednoliniowych, przeznaczonych do smarowania łożysk i rozmaitych typów aplikacji maszynowych. Warto jedynie mieć na uwadze, że układ jednoliniowy najlepiej sprawdzi się w smarowaniu maszyn o zwartej budowie i niewymagających dużej ilości substancji smarnych.
Warto podkreślić, że smarowanie łożysk jest czynnością absolutnie niezbędną, jeśli zależy Państwu na ich niezawodnej pracy. Smarowanie łożysk olejowe bądź z wykorzystaniem smarów plastycznych zmniejsza tarcie oraz zabezpiecza przed korozją i szybszym zużyciem łożyska. Zaniedbanie regularnego smarowana łożysk pracujących w maszynach czy urządzeniach może prowadzić do ich awarii, a tym samym generować określone koszty związane z wymianą uszkodzonych części i przestoju w pracy maszyny.
Łożyska zaliczane są do grupy mechanizmów, które, aby móc właściwie pracować, wymagają odpowiedniego smarowania. Szacuje się, że za około 1/3 uszkodzeń tych elementów odpowiadają: nieodpowiednie smarowanie lub wykorzystanie złego smaru. Należy przy tym pamiętać, że każde łożysko, które pozbawione zostało właściwego smarowania, narażone jest na szybsze zużycie, a co za tym idzie – uszkodzenie. Smarowanie łożysk powinno być przeprowadzane cyklicznie, w ten sposób można mieć pewność, że urządzenie będzie pracowało płynnie i nie ulegnie przedwczesnemu zniszczeniu.
Jeśli chodzi o konieczność smarowania łożysk, nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że jest to zabieg niezbędny i mogący wpłynąć na działanie całych maszyn oraz skomplikowanych układów. Warto jednak pamiętać, że w tym zakresie również można dopuścić się błędów, które mogą mieć znaczący i destrukcyjny wpływ na działanie urządzeń. Jednym z najpopularniejszych błędów, z jakim można mieć do czynienia przy smarowaniu łożysk, jest smarowanie części, które nie zostały dostatecznie wyczyszczone. Brudne elementy, nawet wtedy, gdy zostaną pokryte substancją smarną, mogą działać nieprawidłowo, prowadząc ostatecznie do wzmożonego tarcia, zwiększonej temperatury pracy oraz eksploatacji części.
Innym poważnym błędem, jaki może mieć miejsce podczas smarowania łożysk, jest niewłaściwy dobór substancji. Źle dobrany smar w pompie centralnego smarowania może nie spełniać pokładanych w nim oczekiwań, co w praktyce sprowadza się do powstania luzów między częściami układu, a to z kolei prowadzi do występowania wzmożonych drgań oraz szybszego zużycia łożysk. Jeśli więc planują Państwo smarowanie łożysk, warto skontaktować się z naszymi specjalistami, którzy zapewnią Wam wsparcie w tym zakresie.
Wniknięcie zanieczyszczeń do łożyska tocznego w wyniku nieprawidłowego uszczelnienia, zabrudzenia środka smarowego lub nieumiejętnego czyszczenia to główna przyczyna uszkodzeń łożysk. Kolejna już wymieniona to źle dobrany rodzaj smaru. Kolejne zagrożenia dla trwałości eksploatacyjnej łożysk tocznych niesie zbyt mała ilość środka smarowego w rejonie styku powierzchni, ale również nadmierne smarowanie węzłów tarcia w łożyskach. Smarowanie może nie spełnić swojego zadania również w przypadku zmiany właściwości jakościowych zastosowanego materiału smarowego.