OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG GWARANCYJNYCH
OBOWIĄZUJĄCE W SPÓŁCE POD FIRMĄ
UKŁADY CENTRALNEGO SMAROWANIA SP. Z O.O.
- Definicje:
Użyte w niniejszych Warunkach Świadczenia Usług Gwarancyjnych określenia oznaczają:
- Czas reakcji – czas w jakim Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do świadczenia usługi gwarancyjnej również w sposób zdalny liczony od momentu dokonania Zgłoszenia rozumiany również jako podjęcie działań zmierzających do usunięcia awarii. Przez interwencję zdalną rozumie się nawiązanie telefonicznego kontaktu z uprawnionym pracownikiem Zamawiającego, który będzie zobowiązany wykonać podstawowe czynności diagnostyczne oraz będzie mógł wykonać podstawowe czynności naprawcze zgodnie z otrzymanymi zaleceniami Wykonawcy.
- Awaria – właściwość powodująca nieprawidłowe funkcjonowanie systemu lub jego części, uniemożliwiając całkowite lub częściowe korzystanie z systemu smarowania;
- Czas naprawy – czas w jakim Wykonawca zobowiązany jest dokonać naprawy, liczony od momentu dokonania Zgłoszenia serwisowego, uzależniony od dostępności części zamiennych koniecznych do usunięcia awarii;
- Gotowość – stan polegający na pozostawianiu Wykonawcy w gotowości do przyjęcia Zgłoszenia serwisowego w okresie gwarancji. Gotowość obejmuje dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach 08:00 – 16:00;
- Naprawa – trwałe usunięcie wady oraz przywrócenie poprawnego działania systemu centralnego smarowania;
- Poprawne działanie Systemu – zgodność zachowań i funkcjonalności systemu smarowania zgodna z jego cechami określonymi w Umowie i dokumentacji;
- Przedmiot gwarancji – gwarancja obejmuje przedmiot zamówienia dostarczony przez Wykonawcę w ramach Zamówienia;
- Obejście – tymczasowa naprawa, która może być realizowana poprzez zmianę podzespołów lub parametrów układu smarowania. Zastosowanie obejścia nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku naprawy systemu;
- Wykonawca – Układy Centralnego Smarowania spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sadach, ul. Jeżynowa 29, 62-080 Sady, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000446789, REGON: 302307762, NIP: 7831694776, o kapitale zakładowym 180.000,00 zł;
- Strony – Wykonawca oraz Zamawiający;
- Zgłoszenie serwisowe – zawiadomienie Wykonawcy przez uprawnionego pracownika Zamawiającego o wystąpieniu wady;
- Niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usług Gwarancyjnych określają zasady świadczeń gwarancyjnych, w których świadczącym usługi gwarancyjne jest spółka pod firmą Układy Centralnego Smarowania spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sadach, ul. Jeżynowa 29, 62-080 Sady, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000446789, REGON: 302307762, NIP: 7831694776, o kapitale zakładowym 180.000,00 zł.
- Ogólne Warunki Świadczenia Usług Gwarancyjnych są uregulowaniem umownym. Strony wyłączają stosowanie innych wzorców umownych (ogólne warunki umowy, warunki sprzedaży, wzory umowy, regulaminy, postanowienia gwarancyjne itp.), stosowanych czy ustalonych przez Zamawiającego.
- Ogólne Warunki Świadczenia usług gwarancyjnych mają zastosowanie wyłącznie do stosunków z podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą.
- Postanowienia zawarte w Ogólnych Warunkach Świadczenia Usług Gwarancyjnych mogą być zmienione jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zawarcie odrębnej umowy na piśmie wyłącza stosowanie niniejszych Warunków, jednakże tylko w zakresie uregulowanym w takiej umowie w sposób odmienny. Odmienne od opisanych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług Gwarancyjnych ustalenia pomiędzy Stronami, o ile zostały uzgodnione i potwierdzone na piśmie przez obie Strony, mają pierwszeństwo przed postanowieniami przedmiotowych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług Gwarancyjnych.
- Wykonawca udostępnia Ogólne Warunki Świadczenia Usług Gwarancyjnych stale i nieodpłatnie na stronie internetowej www.ucs.net.pl oraz w Lokalu Sprzedającego.
- Usługami serwisu gwarancyjnego objęte są wyłącznie usługi objęte warunkami gwarancji udzielonej przez Układy Centralnego Smarowania Sp. z o.o.. Świadczenie usług serwisu gwarancyjnego jest nieodpłatne, chyba że co innego wynika z warunków gwarancji lub postanowień Ogólnych Warunków.
- Gwarancją nie są objęte wady spowodowane:
- obsługą Systemu przez Zamawiającego niezgodnie z dostarczoną dokumentacją, w tym niezgodnie z zaleceniami przekazanymi przez Wykonawcę,
- stosowaniem Systemu przez Zamawiającego niezgodnie z wymaganiami technicznymi określonymi w dokumentacji,
- użytkowaniem Systemu przez Zamawiającego do celów i w zakresie innym niż określony w umowie,
- Procedura zgłaszania awarii:
- Zgłoszenia serwisowego Zamawiający może dokonać pocztą elektroniczną na adres: info@ucs.net.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu podanym na stronie www.ucs.net.pl ,
- Zgłoszenie powinno zawierać co najmniej:
- dane osoby zgłaszającej,
- określenie rodzaju wady,
- krótki opis wady,
- opis sytuacji, w której wada się pojawiła,
- opis podjętych działań.
- Wykonawca potwierdza przyjęcie zgłoszenia serwisowego. Przyjęcie Zgłoszenia musi nastąpić w ciągu czasu reakcji.
- Po przyjęciu Zgłoszenia Serwisowego Wykonawca przystąpi do zdiagnozowania i weryfikacji rodzaju awarii. Na tej podstawie Wykonawca przedstawi sposób naprawy oraz możliwy czas naprawy.
- Jeżeli w trakcie świadczenia usługi naprawy okaże się, że jej całkowite usunięcie nie jest możliwe Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego z prośbą o zgodę na przesunięcie terminu naprawy wprowadzając jednocześnie jej obejście.
- Zgoda Zamawiającego na przesunięcie terminu naprawy powinna być pisemna.
- Zastosowanie obejścia nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku naprawy.
- Czas naprawy oraz czas reakcji uznaje się za dotrzymany, jeżeli przed jego upływem wada została usunięta lub wystąpiły warunki związane z zastosowaniem obejścia celem uzyskania rezultatu tożsamego usunięciu wady lub czasowego wykluczenia występowania wady lub podjęte zostały kroki mające na celu doprowadzenie do usunięcia lub obejścia awarii.
- Procedura zgłaszania awarii Systemu przedstawiona w punkcie 9 może zostać zmodyfikowana na wniosek Wykonawcy, co wymaga akceptacji Zamawiającego. W przypadku nie zaakceptowania przez Zamawiającego proponowanych zmian obowiązuje procedura przedstawiona w punkcie nr 9.
- Usługi Wykonawcy związane z diagnostyką i naprawą wady Systemu będą świadczone w siedzibie Zamawiającego lub w siedzibie Wykonawcy.
- Zamawiający zobowiązuje się dołożyć należytych starań w celu umożliwienia Wykonawcy świadczenia usług w zakresie usunięcia awarii i naprawy układu centralnego smarowania, a w szczególności zobowiązany jest udostępnić maszynę oraz zapewnić odpowiednie warunki wykonania naprawy.
- Po usunięciu awarii przez Wykonawcę termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego Zamawiający nie mógł korzystać z układu centralnego smarowania, nawet jeżeli dotyczyło to części jego funkcjonalności.
- Jeżeli zgłoszona przez Zamawiającego wada nie jest objęta gwarancją, Wykonawca zobowiązany jest poinformować o tym fakcie Zamawiającego. W sytuacji, w której gwarancja wygasła, w szczególności z uwagi na naruszenie warunków gwarancji naprawa rozliczana jest zgodnie z cennikiem usług serwisowych Wykonawcy i na podstawie odrębnie przedstawionej przez Wykonawcę oferty dotyczącej części zamiennych niezbędnych dla wykonania naprawy i przywrócenia funkcjonalności układu centralnego smarowania.
- Jeżeli w trakcie wykonywania usługi okaże się, że usterka zgłoszona przez Klienta do usunięcia w ramach gwarancji nie mieści się w granicach gwarancji, Klient jest zobowiązany do uregulowania wynagrodzenia za usługę serwisową – tak jak za usługę serwisową serwisu pogwarancyjnego zgodnie z pkt. 20.
- Jeżeli którekolwiek postanowienia Ogólnych Warunków okażą się nieważne nie powoduje to nieważności całości Ogólnych Warunków. Strony dołożą wszelkich starań, aby nieważne postanowienia zastąpić postanowieniami ważnymi, a do czasu dokonania takiej zmiany, postanowienia nieważne należy tak interpretować, aby zachować je w mocy przy możliwie najbliższych skutkach prawnych.
- Odpowiedzialność odszkodowawcza Wykonawcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi ograniczona jest wyłącznie do szkód wynikłych z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa i nie obejmuje utraconych korzyści, ani strat w materiałach używanych w toku produkcji przez Klienta, ani też szkód związanych z przestojem produkcji w związku z wykonywaniem usługi.
- Niniejsze Ogólne Warunki obowiązują od dnia 01 stycznia 2023 r. i dotyczą wszystkich zamówień i świadczonych usług zleconych po tej dacie.
- Prawem właściwym dla niniejszych warunków jest prawo Polskie.
- Wszelkie sprawy sporne powstałe na tle udzielanej gwarancji rozstrzygać będzie Sąd właściwy dla siedziby Wykonawcy.