Opis produktu
Co to są modułowe rozdzielacze dwuliniowe air/oil
-
To rozwiązanie, w którym rozdzielacze typu Dual Line (system z dwiema liniami smarowania – jedna pod ciśnieniem, druga powrotna) są zaprojektowane tak, by oprócz smaru czy oleju działały w układzie, w którym część lub całość medium to mieszanina powietrza i oleju. Umożliwia to mniejsze ilości oleju (bardziej oszczędnie), lepszą kontrolę i czystsze środowisko pracy.
-
W takich systemach rozdzielacze mają bazę (base) i elementy odmierzające (metering valves), które można modularnie łączyć — dodawać lub usuwać punkty dozujące bez konieczności demontażu całego układu rur.
Parametry typowe
-
Zakres temperatur pracy: od około –30 °C do +80 °C.
-
Maksymalne ciśnienie na wejściu: do 400 bar (≈ 5800 psi).
-
Minimalna lepkość medium: dla smaru/oleju typowo ≥ 100 cSt (lub mniejsza w zależności od wersji air/oil).
-
Maksymalna klasa smaru: NLGI 2 (co odpowiada ≈ 265 ASTM) w wersjach smarowych.
Zalety takiego rozwiązania
-
Oszczędność oleju / smaru — dzięki użyciu powietrza do „rozcieńczania” mieszanki można używać mniejszych ilości substancji smarującej.
-
Lepsza kontrola dozowania — możliwość regulacji (w elementach odmierzających) wypływu oleju, dostosowanie do warunków i zapotrzebowania.
-
Mniej skomplikowany układ przewodów — w niektórych wariantach można dostarczać mieszaninę powietrza‑oleju jedną linią do rozdzielacza, co skraca i upraszcza instalację.
-
Modularność i łatwość serwisowania — można wymieniać pojedyncze elementy (metryczne zawory), bez konieczności demontażu całej bazy lub rur.
