Opis produktu

Czym jest rozdzielacz centralnego smarowania?

Rozdzielacze centralnego smarowania to elementy rozprowadzające środek smarny z centralnego zbiornika lub pompy do poszczególnych punktów smarowania. Zazwyczaj mają różną liczbę wyjść, dzięki czemu mogą smarować wiele elementów układu jednocześnie. Rozdzielacze najczęściej dzieli się na trzy rodzaje: progresywne, dwuliniowe i wieloliniowe.

To właśnie rozdzielacze dwuliniowe są użyteczne w dużych i rozbudowanych systemach smarowania. Mają dwie główne linie smarowania, które na przemian dostarczają smar do punktów smarowania. Stosowane wszędzie tam, gdzie wymagane jest precyzyjne smarowanie elementów mechanicznych.

Modułowe rozdzielacze dwuliniowe powietrzno-olejowe

Rozdzielacze tego rodzaju składają się z elementów płyty bazowej oraz elementów odmierzających, które mogą zostać wykonane ze stali niklowanej z gwintami na wejściu i wyjściach BSP (UNI-ISO 7/1). Rozdzielacze odznaczają się modułową budową, dzięki czemu można łatwo dostosowywać i konfigurować rozdzielacze do potrzeb konkretnego układu centralnego smarowania.

Dwuliniowe dostarczanie smaru optymalizuje warunki pracy maszyn przemysłowych oraz zmniejsza zużycie środka smarnego. Modułowe rozdzielacze dwuliniowe powietrzno-olejowe stosuje się w przemyśle ciężkim (prasy, walcarki i urządzenia do obróbki metali), automatyce przemysłowej (w systemach automatyki wymagających smarowania) i motoryzacji (w liniach montażowych i innych urządzeniach).

Zalety modułowych rozdzielaczy dwuliniowych powietrzno-olejowych

Rozdzielacze dwuliniowe są bardzo ważnymi elementami układów centralnego smarowania i charakteryzują się następującymi cechami:

  • precyzyjna regulacja ilości środka smarującego oraz proporcji powietrza do oleju;
  • możliwość dopasowania liczby rozdzielaczy do systemu, w którym są stosowane. W każdej chwili można zmniejszyć lub zwiększyć liczbę elementów;
  • rozdzielacze mogą być serwisowane bez konieczności zatrzymywania pracy całego układu centralnego smarowania;
  • niskie koszty części zamiennych;
  • stosowanie w dużych i rozbudowanych systemach smarowania;
  • wszechstronność w planowaniu układu;
  • zwiększenie żywotności i wydajności pracy maszyn;
  • możliwość zastosowania płyty zaślepiającej.

Specyfikacja techniczna modułowych rozdzielaczy dwuliniowych powietrzno-olejowych:

  • Temperatura pracy: -30°C ÷ +80°C
  • Wydajność: 100 cykli/min
  • Maksymalne ciśnienie na wejściu: 400 bar (5800 psi)
  • Ciśnienie powietrza: 1,5 ÷ 3 bar
  • Minimalna lepkość oleju: 15 cSt
  • Maksymalna lepkość oleju: 460 cSt
1375382598.78