Opis produktu

Co to są modułowe rozdzielacze dwuliniowe air/oil

  • To rozwiązanie, w którym rozdzielacze typu Dual Line (system z dwiema liniami smarowania – jedna pod ciśnieniem, druga powrotna) są zaprojektowane tak, by oprócz smaru czy oleju działały w układzie, w którym część lub całość medium to mieszanina powietrza i oleju. Umożliwia to mniejsze ilości oleju (bardziej oszczędnie), lepszą kontrolę i czystsze środowisko pracy.

  • W takich systemach rozdzielacze mają bazę (base) i elementy odmierzające (metering valves), które można modularnie łączyć — dodawać lub usuwać punkty dozujące bez konieczności demontażu całego układu rur.

Parametry typowe

  • Zakres temperatur pracy: od około –30 °C do +80 °C.

  • Maksymalne ciśnienie na wejściu: do 400 bar (≈ 5800 psi).

  • Minimalna lepkość medium: dla smaru/oleju typowo ≥ 100 cSt (lub mniejsza w zależności od wersji air/oil).

  • Maksymalna klasa smaru: NLGI 2 (co odpowiada ≈ 265 ASTM) w wersjach smarowych.

Zalety takiego rozwiązania

  • Oszczędność oleju / smaru — dzięki użyciu powietrza do „rozcieńczania” mieszanki można używać mniejszych ilości substancji smarującej.

  • Lepsza kontrola dozowania — możliwość regulacji (w elementach odmierzających) wypływu oleju, dostosowanie do warunków i zapotrzebowania.

  • Mniej skomplikowany układ przewodów — w niektórych wariantach można dostarczać mieszaninę powietrza‑oleju jedną linią do rozdzielacza, co skraca i upraszcza instalację.

  • Modularność i łatwość serwisowania — można wymieniać pojedyncze elementy (metryczne zawory), bez konieczności demontażu całej bazy lub rur.