Opis produktu
Modułowe rozdzielacze SMX A/O są podstawą progresywnych systemów powietrzno – olejowych, zostały zaprojektowane w celu zmniejszenia ilości zużywanego oleju przy jednoczesnym wzroście efektywności.
Budowa rozdzielaczy SMX A/O jest oparta na tej samej zasadzie co budowa zwykłych rozdzielaczy SMX.
Specjalnie zaprojektowane elementy pozwalają na tworzenie mieszanki powietrzno-olejowej lub w razie potrzeby podawanie samego oleju.
Obszary stosowania smarowania powietrzno – olejowego:
- Smarowanie elementów o dużych prędkościach obrotowych, które wymagają niedużych ilości środka smarnego oraz utrzymywania stałej warstwy pomiędzy ruchomymi elementami.
- Smarowanie części maszyn pracujących w wysokich temperaturach, gdzie olej jest wysuszany lub spalany.
- Natryskowe smarowanie łańcuchów i przekładni.
- Smarowanie elementów wymagających utrzymania cienkiej warstwy oleju na całej powierzchni.
- Smarowanie łożysk przy jednoczesnej ochronie przed zanieczyszczeniem, przenikaniem wody lub innych szkodliwych substancji. (Strumień powietrza tworzy niewielkie nadciśnienie w smarowanym elemencie zapobiegając zanieczyszczeniu.)
- Smarowanie elementów wymagających smarowania natryskowego
Zalety systemu powietrzno -olejowego
- MODUŁOWA BUDOWA pozwala na dopasowanie rozdzielaczy w zależności od potrzeb
- KOMPATYBILNOŚĆ ze standardowymi progresywnymi systemami Dropsy pozwalająca na przekształcenie rozdzielaczy w już istniejących systemach.
- EKONOMICZNOŚĆ zużycia środka smarnego. Do punktu smarowania podawana jest dokładnie odmierzona dawka oleju.
- LEPKOŚĆ ŚRODKA SMARNEGO. Możliwe jest stosowanie każdego oleju o lepkości od 15 do 1000 cSt w temperaturze cieczy roboczej między 0°C i 80°C. Najlepiej sprawdzają się oleje o lepkości od 32 do 320 cSt w temperaturze 40°C
- CHŁODZENIE SMAROWANYCH ELEMENTÓW Smarowanie mieszaniną olejowo – powietrzną oprócz właściwości smarowania zapewnia chłodzenie smarowanych elementów.
- OCHRONA PRZED ZANIECZYSZCZENIEM. Strumień powietrza tworzy niewielkie nadciśnienie w smarowanych elementach zapobiegając zanieczyszczeniu.
- PRZYJAZNY DLA ŚRODOWISKA System powietrzno – olejowy nie wytwarza mgły olejowej, a zatem nie powoduje zamglenia.
Specyfikacja techniczna:
- Dwa oddzielne wejścia: powietrze, olej
- Lepkość oleju: 15÷1000 cSt
- Temperatura pracy: 0÷80°C