Opis produktu

Dozownik DL-32 to rodzaj rozdzielacza oleju, który wraz z innymi elementami składa się na wydajny układ centralnego smarowania. Olej jest cyklicznie tłoczony przez pompę, a następnie kierowany do odpowiednich punktów smarowania maszyn i urządzeń.

Czym jest dozownik smaru?

Dozownik smaru odpowiada za dostarczenie odpowiedniej ilości oleju do punktu smarnego, dbając tym samym o zmniejszenie tarcia między poszczególnymi elementami układu i zapobiegając potencjalnym awariom, które mogłyby z owego tarcia wyniknąć. Dozownik DL-32 wykorzystuje ciśnienie linii układu smarowania do kierowania przepływu oleju. Jest przeznaczony do smarowania części maszyn olejem i półpłynnym smarem.

Czym się wyróżnia Dozownik DL-32?

Cechy charakterystyczne dozownika DL-32 to m.in.:

  • odpowiednia ilość środka smarującego w dozowniku DL-32 ustalana jest za pomocą pokrętła;
  • o poziomie oleju informuje wizualny wskaźnik poziomu;
  • jest dostępny w czterech wersjach;
  • można go zamontować w dowolnej pozycji;
  • efektywnie współpracuje z dozownikami innego typu;
  • każdy zawór może zostać wymieniony bez konieczności demontażu innych części układu.

Zastosowanie dozownika smaru

Ze względu na swoją charakterystykę dozownik DL-32 może być stosowany w jednoliniowych układach smarowania, jednak wykorzystuje się go także w wieloliniowych układach jako część/odrębną sekcję układu. Jest to możliwe również dzięki temu, że dozownik DL-32 może efektywnie współpracować z dozownikami oleju innego rodzaju. Rozdzielacz smaru sprawdza się w następujących dziedzinach przemysłu:

  • przemysł maszynowy – w obrabiarkach, prasach maszynowych i maszynach produkcyjnych;
  • motoryzacja – szczególnie na liniach montażowych;
  • górnictwo – w ciężkich maszynach górniczych;
  • budownictwo – układy smarowania w maszynach budowlanych;
  • przemysł spożywczy – na liniach produkcyjnych.

Różnie wersje dozownika DL-32

Jak już wspomniano wcześniej, dozownik DL-32 może występować w czterech wariantach, które różnią się od siebie liczbą zamontowanych zaworów. Konserwacja lub naprawa jednego z zaworów nie wymaga demontażu całej konstrukcji, ponieważ prace prowadzone nad zaworem nie ingerują w integralność reszty układu centralnego smarowania.

Specyfikacja techniczna:

  • Lepkość oleju: min. 220 cSt
  • Gęstość smaru: max. NLGI 2
  • Minimalna dawka: 0,02 cm3
  • Maksymalny dawka: 0,13 cm3
  • Minimalne ciśnienie pracy: 83 bar
  • Maksymalne ciśnienie pracy: 240 bar
  • Zalecane ciśnienie pracy: 103 bar
  • Ciśnienie pracy przesterowania: 13 bar
1375737202.03

Pliki do pobrania: