Opis produktu
Dozownik DL-32 to rodzaj rozdzielacza oleju, który wraz z innymi elementami składa się na wydajny układ centralnego smarowania. Olej jest cyklicznie tłoczony przez pompę, a następnie kierowany do odpowiednich punktów smarowania maszyn i urządzeń.
Czym jest dozownik smaru?
Dozownik smaru odpowiada za dostarczenie odpowiedniej ilości oleju do punktu smarnego, dbając tym samym o zmniejszenie tarcia między poszczególnymi elementami układu i zapobiegając potencjalnym awariom, które mogłyby z owego tarcia wyniknąć. Dozownik DL-32 wykorzystuje ciśnienie linii układu smarowania do kierowania przepływu oleju. Jest przeznaczony do smarowania części maszyn olejem i półpłynnym smarem.
Czym się wyróżnia Dozownik DL-32?
Cechy charakterystyczne dozownika DL-32 to m.in.:
- odpowiednia ilość środka smarującego w dozowniku DL-32 ustalana jest za pomocą pokrętła;
- o poziomie oleju informuje wizualny wskaźnik poziomu;
- jest dostępny w czterech wersjach;
- można go zamontować w dowolnej pozycji;
- efektywnie współpracuje z dozownikami innego typu;
- każdy zawór może zostać wymieniony bez konieczności demontażu innych części układu.
Zastosowanie dozownika smaru
Ze względu na swoją charakterystykę dozownik DL-32 może być stosowany w jednoliniowych układach smarowania, jednak wykorzystuje się go także w wieloliniowych układach jako część/odrębną sekcję układu. Jest to możliwe również dzięki temu, że dozownik DL-32 może efektywnie współpracować z dozownikami oleju innego rodzaju. Rozdzielacz smaru sprawdza się w następujących dziedzinach przemysłu:
- przemysł maszynowy – w obrabiarkach, prasach maszynowych i maszynach produkcyjnych;
- motoryzacja – szczególnie na liniach montażowych;
- górnictwo – w ciężkich maszynach górniczych;
- budownictwo – układy smarowania w maszynach budowlanych;
- przemysł spożywczy – na liniach produkcyjnych.
Różnie wersje dozownika DL-32
Jak już wspomniano wcześniej, dozownik DL-32 może występować w czterech wariantach, które różnią się od siebie liczbą zamontowanych zaworów. Konserwacja lub naprawa jednego z zaworów nie wymaga demontażu całej konstrukcji, ponieważ prace prowadzone nad zaworem nie ingerują w integralność reszty układu centralnego smarowania.
Specyfikacja techniczna:
- Lepkość oleju: min. 220 cSt
- Gęstość smaru: max. NLGI 2
- Minimalna dawka: 0,02 cm3
- Maksymalny dawka: 0,13 cm3
- Minimalne ciśnienie pracy: 83 bar
- Maksymalne ciśnienie pracy: 240 bar
- Zalecane ciśnienie pracy: 103 bar
- Ciśnienie pracy przesterowania: 13 bar