Czym się kierować przy wyborze precyzyjnego dozownika oleju?

Dozowniki oleju stanowią bardzo ważne elementy układów centralnego smarowania. Jak wskazuje nazwa, dozują, porcjują olej, by w odpowiedniej objętości przekazać go do kolejnych części układu we właściwych odstępach czasowych. Dozowniki oleju muszą płynnie współpracować z układem centralnego smarowania, dlatego przy wyborze tych odpowiednich musimy określić jak najdokładniej ich docelowe zastosowanie.

Dozowniki oleju współgrające z pompą oleju i oprzyrządowaniem układu smarowania

W układach centralnego smarowania nie ma miejsca na przypadkowość – to systemy, w których wszystkie elementy muszą ze sobą współgrać. Układ smarowania, jak natrysk oleju, powinien być zaprojektowany kompleksowo, więc nad wyborem odpowiedniego dozownika powinniśmy się zastanowić już na etapie tworzenia projektu. Najprostsza i najsensowniejsza opcja to stworzenie całego układu jako kombinacji elementów jednego producenta. Dlatego też w naszej ofercie proponujemy m.in. pompy oleju i smaru, a także dozowniki i wszelkie inne części do układów smarowania DROPSA. Dozowniki, które oferujemy, to proste i niezawodne elementy, które można montować w listwach, blokach lub bezpośrednio w punkcie smarowania.

Co charakteryzuje precyzyjne dozowniki oleju?

Precyzyjny dozownik oleju powinien zapewniać właściwe rozprowadzanie środka smarnego niezależnie od temperatury, ciśnienia i lepkości. Środek smarny powinien być rozprowadzony dokładnie między ruchomymi elementami. Dystrybuujemy go, by w możliwie jak najbardziej skuteczny sposób eliminować tarcie między powierzchniami – to chroni je przed zużyciem, zniszczeniem, ale nie tylko. Warstwa smarna po prostu upłynnia pracę elementów, co przekłada się też na redukcję kosztów eksploatacji maszyny, urządzenia, pojazdu itp. Dobry dozownik pozwala na wytworzenie możliwie cienkiej (ale skutecznie działającej!) warstwy między ruchomymi elementami, a cały proces dozowania oleju jest zautomatyzowany i w pełni powtarzalny. Precyzyjne dozowanie redukuje zużycie środka smarnego, co również ma wpływ na koszty eksploatacji.