Opis produktu

Dozowniki oleju i smaru półpłynnego pozwalają dostarczać określoną ilość środka smarnego do układu smarowania, utrzymując w ten sposób odpowiedni cykl jego działania. Dozownik DL-1 jest jednym z takich dozowników i sprawdza się w różnych sytuacjach.

W jakich układach stosować dozownik DL-1?

Ten rodzaj dozownika do oleju i smaru półpłynnego stosuje się w niewielkich układach smarowania, ponieważ DL-1 jest kompatybilny z rozdzielaczami mającymi od 1 do 5 wyjść. Nie oznacza to jednak, że nie powinien być stosowany w większych układach. Tego typu dozownik może również funkcjonować jako część większego układu smarowania w bardziej skomplikowanych mechanizmach.

Zasada działania dozownika DL-1

Ciśnienie generowane przez linię zasilającą układ centralnego smarowania napędza tłoki dozujące odpowiednią ilość smaru do punktów smarowania. Każda z sekcji dozownika DL-1 jest indywidualnie dostosowana do konkretnego punktu smarowania.

Zalety dozownika do oleju i smaru półpłynnego

Korzyści dla centralnego układu smarowania wynikające ze stosowania dozownika DL-1 to m.in.:

  • precyzyjne dozowanie smaru – zapewnia dostarczenie odpowiedniej ilości środka smarującego do każdego punktu smarowania. Jest to również ważne z ekonomicznego punktu widzenia;
  • automatyczny system dozowania – eliminuje konieczność ręcznego smarowania;
  • ochrona maszyn – regularne smarowanie wydłuża okres eksploatacji maszyn i zmniejsza ryzyko potencjalnych awarii;
  • możliwość konserwacji – bez problemu można wymienić poszczególne sekcje i elementy dozownika;
  • łatwy montaż i demontaż – prosta konstrukcja dozownika ułatwia jego instalację i rozbiórkę.

Zastosowanie dozownika DL-1

Opisywany typ dozownika do oleju i smaru półpłynnego wykorzystuje się w różnych branżach. Znajduje swoje zastosowanie w niewielkich układach smarowania w przemyśle ciężkim, takim jak np. hutnictwo i górnictwo, w motoryzacji – w pojazdach ciężarowych i autobusach, w maszynach rolniczych oraz branży produkcyjnej – w maszynach CNC i na liniach produkcyjnych.

Elementy budowy dozownika DL-1

Żeby dozownik oleju i smaru półpłynnego mógł prawidłowo funkcjonować, musi składać się z następujących elementów:

  • korpus – wykonany z trwałego i odpornego na korozję materiału;
  • sekcje dozujące – każda sekcja zawiera tłok dozujący, który kontroluje przepływ smaru;
  • zawory zwrotne – uniemożliwiają cofanie się smaru w układzie, zapewniając tym samym jednokierunkowy przepływ;
  • przyłącza – pozwalają na przyłączenie dozownika do głównej linii zasilającej i linii prowadzących do poszczególnych punktów smarowania.

Specyfikacja techniczna:

  • Minimalne ciśnienie pracy: 128 bar (1850 PSI)
  • Maksymalne ciśnienie pracy: 241 bar (3500 PSI)
  • Zalecane ciśnienie pracy: 172 bar (2500 PSI)
  • Ciśnienie pracy przesterowania: 41 bar (600 PSI)
  • Wydatek: regulowany 0,131 – 1,31 cm3/cykl  (0.008 – 0.08 cu in./cykl)
  • Gęstość środka smarnego: max NLGI 1
1375737272.6

Pliki do pobrania: